vineri, 27 iulie 2012

Upgrade M14 CM032 Cyma (Updated 29.09.2012)


Pentru acest M14 de la Cyma a trebuit sa fac o revizie a componentelor, sa inlocuiesc componentele slabe cu unele mai bune, si sa montez un mosfet.



Marturisesc ca aceste foto ale gearboxului facute la demontare m-au ajutat enorm la remontare, deoarece componentele marunte pot fi incurcate intre ele foarte usor.


In foto de mai sus se observa contactul tragaci care este usor carbonizat din cauza voltajelor folosite pana acum (8,4V si 9,6V NiMH). Mai jos se observa uzura dintelui cut-off lever-ului care face contact cu roata de la piston. Uzura este minima, dar trebuie avuta in vedere pe vitor...


Contrar asteptarilor mele gearboxul are bucse metalice de 6mm. In rest, totul este asa cum ma asteptam: ghidaj de arc de plastic, piston si cap de piston din plastic, arc regular (probabil) de 90m/s.


Dupa ce am re-echilibrat rotile, si am largit oringul de la capul de piston pentru o compresie mai buna, am inlocuit ghidajul de arc din plastic cu unul metalic cu rulment, urmand sa montez in curand un arc mai puternic si piston cu dinti metalici, pentru a transforma replica in DMR.


Mosfetul l-am facut dupa reteta obisnuita, cu firele originale pastrate pentru semnal, noul sistem avand montate cabluri siliconice de 1,5 mm, si siguranta auto.


Noul sistem de mosfet si siguranta este mai compact si mai robust decat cel original, avand montat si conectori Deans pentru o conductivitate mai buna.


Urmatorul lucru de modificat a fost la sistemul de hop-up. Guma originala, desi parea in regula la prima vedere, a lasat o pelicula neagra pe teava interna in locul in care s-a aflat pana acum. Din cauza ca nu si-a mentinut consistenta in contact cu metalul, am decis ca e mai bine s-o inlocuiesc cu o guma G&P soft, care desi aparent este la fel (de neagra), totusi aceasta din uma si-a demonstrat eficacitatea de nenumarate ori.


Ca bonus obligatoriu la toate gumele de hop-up normale montez si un distantier (nub) in forma de litera H, pentru a imbunatati efectul de hop-up pe care il confera bilei.


Cu ocazia faptului ca am desfacut si finisat orificiul de hop-up de pe teava acestui M14 fabricat de Cyma, am facut si o foto de comparatie cu o teava de AEG, pentru a evidentia faptul ca fantele de prindere a camerei de hop-up pe teava de M14 sunt pozitionate altfel decat la restul tevilor de pe piata.

(jos - M14, sus - AEG)

In momentul remontarii replicii am observat ca pinul de centrare a tevii externe era rupt, probabil de la un soc. Desi acel pin ar fi putut fi inlocuit cu un surub, nu am avut la indemana sculele necesare pentru a incerca, asadar a trebuit sa gasesc o solutie mai rapida. Solutia a fost sa invelesc teava externa in vreo 4-5 straturi de banda izolatoare, astfel incat s-a asezat fortat intre piesele care o tin pe pozitie.



Asadar, ramane sa aflam de la proprietar daca upgrade-ul este pe masura asteptarilor acestuia. :)

Update 29.09.2012:

Am montat in acest gearbox un piston de plastic cu dinti metalici de la Element, si un arc M125 de la Element, cu care replica scoate in medie, viteza de 138 m/s.


 De asemenea, am rezolvat problema cu pinul de fixare a tevii externe care era rupt, prin inlocuirea acestuia cu un surub, prin urmatoarea metoda: am dat o gaura in locul in care a fost pinul, pe care am filetat-o cu un tarod. Apoi am filetat si gaura din teava externa in care intra pinul, iar in final am fabricat un surub cu lungimea potrivita pentru a imbina cele doua parti.

Rezultatul: fixarea optima a tevii externe de corpul replicii, as putea spune chiar mai bine decat a fost conceputa initial, din fabrica.

Imi asum repsponsabilitatea pentru faptul ca nu am facut foto, dar in acel moment nu aveam aparatul la mine, iar ulterior mi-a scapat din vedere.

 Promit ca data viitoare cand va veni replica la revizie, voi face fotografiile necesare.

SE VINDE [Aprilie 2013]

Pachetul replica M14 + hicap + 2 baterii + husa de 145cm = 850 lei.



Bateriile sunt NiMh 8,4V, una originala de 1200mAh, iar cealalta este EnrichPower de 2400mAh, cu mufa Tamiya plus adaptoare de ambele sensuri pentru mufa Deans de pe replica.


Ca particularitate, replicii ii lipseste cateva elemente din catarea spate, unele elemente din aceasta aflandu-se intr-o punga. Problema este doar de ordin estetic doar pentru un ochi de expert, catarea fiind oarecum incompatibila cu jocul de airsoft. In rest, replica functioneaza impecabil, iar cumparatorul beneficiaza de garantie indelungata.


Motivul vanzarii: pauza de airsoft asortata cu nevoie de bani. Transportul se plateste de catre cumparator, plata in cont in avans.


5 comentarii:

  1. Multumesc pentru apreciere! Pentru alte intrebari va stau la dispozitie!

    RăspundețiȘtergere
  2. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  3. ce performante are replica? care este range-ul maxim unde reuseste peste 5/10 lovituri intr-o tinta ?

    RăspundețiȘtergere