marți, 3 iulie 2012

AK74 Cybergun revizie gearbox si contacte tragaci


Problema acestei replici se manifesta prin lipsa de raspuns al tragaciului, care functiona ocazional, din ce in ce mai rar. Datorita faptului ca replica functiona cu o baterie LiPo de 7,4V a fost clar inca de la inceput ca este o problema la contactele tragaciului.



Gearboxul a fost deschis prima data, utilizatorul fiind curios de gradul de uzura ale componentelor interne. In foto de mai jos am imortalizat starea componentelor asa cum le-am gasit. Asadar, avem clasicul gearbox V3, inscriptionat cu codul CM02. Desi carcasa de gearbox este fabricata de Cyma, replica este tip JG, la care partea din fata se prinde cu 4 suruburi pe "burta" replicii.


Starea internelor este relativ buna:


- ghidajul de arc din plastic nu este crapat
- cilindrul nu este portat (nu are gaura)
- dintii rotilor dintate sunt intacti
- dintii pistonului din plastic sunt intregi, fara semne de uzura
- capul de piston este intact (uneori se fisureaza)
- capul de cilindru este usor crapat, dar fara a afecta functionalitatea replicii


In grupul de aer am gasit amestecate in veselina seminte, niste fire de nisip si par. Am curatat totul, si am trecut la adevarata problema: contactul tragaci carbonizat si oxidat. Acest lucru se intampla din cauza tensiunii de descarcare prea inalte din bateriile LiPo, comparativ cu bateriile NiMH. Pentru prevenirea carbonizarii lamelelor pe viitor, se recomanda montarea unui mosfet simplu.


Gradul ridicat de carbonizare a fost cauzat partial si de lamela inferioare (conform foto de mai jos), care a avut o forma necorespunzatoare (a fost dreapta)


Dupa ce am curatat, gresat si reechilibrat gearboxul, am montat totul la loc, rezultatele in functionarea tragaciului fiind multumitoare. La montare am observat ca pe replica este montata o guma de hop-up speciala, cu nubul de hop despicat in 2 parti, pentru centrarea bilei si pentru amplificarea efectului de hop-up. Acesta guma nu se gaseste montata la replicile JG stock, deci probabil ca replicile Cybergun desi sunt la baza JG, ele vin "usor tunate", cu performante mai bune.


Tot la montare am observat ca ansambul frontal a fost crapat si lipit cu super-glue. Aparent lucrarea a fost facut bine, deoarece se observa ca s-a matuit cu smirghel zona lipita, iar lipitura nu s-a crapat sau dezlipit.


La cat mai multe bile fara probleme!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu