miercuri, 18 iulie 2012

G36 gearbox tune-up si montare camera hopup metalica

Proiectul G36 DMR (la care am mai lucrat) a beneficiat de o imbunatatire substantiala la nivel de hop-up: camera de hop-up metalica, fabricata de Prowin. Totodata i-am montat si un cap de piston silentios pereche cu un cap de cilindru silentios fabricat de Element, si un nozzle metalic fabricat de DeepFire.



Dar inainte de toate am dorit sa astup gaura din cilindru, deoarece nu ne ajuta cu nimic. Asadar, am taiat latura unui capac de sticla de plastic, pentru a o introduce in interiorul cilindrului. Pentru a etansa plasticul impotriva arderii, am pus o foita de aluminiu intre cilindru si acesta.


Cu rabdare si perseverenta, am umplut gaura cu fludor de la exteriorul acesteia inspre interior cu ajutorul unui letcon electric care nu prea facea fata. Dupa cateva incercari frustrante, am observat ca ajuta foarte mult daca fludorul este topit pe verticala, de sus in jos.



Deoarece grosul umplerii a fost realizat pe deasupra, pe partea interioara a cilindrului a trebuit sa umplu si sa ajustez suprafata, pana s-a uniformizat la nivelul cilindrului. Dupa finisare, suprafata interioara a fost lustruita, astfel incat pistonul sa circule cu usurinta in dreptul umpluturii.


Urmatorul pas a fost montarea capului de cilindru. Capul de cilindru si cel de piston din plastic s-au bagat la pastrare, iar pistonul rosu cu dinti metalici s-a introdus in AUG Phantom Kit.


Daca montarea capului de cilindru s-a desfasurat fara probleme, la capul de piston am avut surpriza sa constat ca este imposibil de introdus in cilindru, din cauza unor fractiuni de milimetru peste cota. Asadar am pilit capul de piston cu o pila fina pana cand acesta a putut sa circule usor in cilindru.


Nozzle-ul metalic era putin mai scurt decat cel de plastic, lucru ce m-a pus pe ganduri. Totusi trebuia montat in camera noua, pentru a observa daca este compatibil.

Camera de hop-up metalica este foarte bine finisata, si solida, spre deoasebire de cea originala de JG, care este atat de firava incat urechea subtire de fixare in corpul tevii externe se poate rupe accidental foarte repede. 


Teava interna si mecanismele de reglare a hopup-ului s-au potrivit fara probleme, iar montarea camerei in teava externa a fost foarte usoara.


In momentul in care am vrut sa asamblez replica pentru a face o proba de tir, am avut o surpriza: camera nu se lipea de gearbox.


Motivul: surubul ce uneste urechile de prindere a gearboxului in partea din fata nu permitea urechilor de prindere sa intre in camera de hop-up metalica. Aparent, Prowin a considerat ca ar fi bine sa prinda camera de hop-up direct in gearbox, din acest motiv a dotat camera de hop-up cu o gaura cu filet metric exact in locul in care se aseaza urechile gearboxului. Incompatibilitatea intre filete (gearboxul este prins cu un holzsurub) si dorinta de a nu elimina surubul de prindere a gearboxului m-au determinat sa polizez urechile de pe camera de hop-up metalice, pentru  a o aduce la modelul camerei de hopup originale (din plastic).


Dupa masuratori exacte si polizare cu grija, camera s-a potrivit de minune. La proba de tir am constatat ca replica trage doar prima bila. Dupa mai multe probe pentru a identifica sursa problemei, am observat ca bila nu intra in camera de hopup din canalul de alimentare, din cauza unei margini prea mari, pe care am si insemnat-o.


Solutia a fost sa pilesc cu o pila fina cate putin din marginea cu pricina, pe diagonala, pana cand se reduce acea margine, dar cu grija de a nu pili prea mult si de a crea o problema iremediabila. Metoda a functionat cu succes, replica tragand fara rateuri dupa montare.



Setul de capuri silentioase din grupul de aer functioneaza surprinzator de bine, deoarece nu se mai aude acea pocnitura, ci doar sunetul angrenajelor din gearbox. In timpul testelor, am constat ca guma de pe suprafata capului de piston s-a desprins, problema remediata cu ajutorul lipiciului permanent.

In final, replica trage foarte bine, cu viteza de aproximativ 130 m/s, fiind totodata si foarte silentioasa.


7 comentarii:

  1. Tin sa precizez ca pilirea camerei functioneaza perfect, pusca mea trage superb!

    RăspundețiȘtergere
  2. Salut am ales si eu aceiasi camera pt sl8 JG.
    Legat de taierea camerei in partea superioara am constatat ca nu este necesara. Odata eliminat surubul camera intra foarte frumos si tine fest gearboxul, am mai multa incredere intrun corp masiv de aluminiu decat intrun surub pt a-mi tine gerboxul inchis.
    Buza de incarcare are un comportament ciudat...pe parcursul mai multor teste am constatat ca este necesera pilirea pt o rezolvare rapida insa nu camera este problema.
    Situatii: cu nozzle scurt nu sunt probleme de feed, incercat pe un kwa g36.
    cu noozle lung Jing Gong type treba sta total anapoda. tin sa precizez ca la cilindrul stoc nu am avut probleme la bore-up insa da.
    daca se elimina delayerul de la tapet plate camera, standard, face feed perfect insa se obtin niste diferente foarte mari de putere...totul difera de la incarcator la incarcator.
    cu delayer rotund am experimentat duoble feed sau fire...miss...fire viteza insa constanta insa mica.
    cu delayer tip vfc, cu cocoasa, modificat pt a obtine o viteza constanta, fara fluctuatii, putere mai mare decat la delayerul tip bulina.
    la cel din urma situatia a fost ca bila nu are timp destul pentru a intra in camera inainte de a intra nozzelul pe pozitie si atunci e necesara pilirea.
    Ca o concluzie, camera este ok insa partea de compatibilitate difera de la caz la caz si de ceea ce se afla in gearbox.
    Nu recomand modarea ei inainte de a o testa calumea pe replica.

    RăspundețiȘtergere
  3. In primul rand, iti multumesc ca impartasesti experientele tale cu noi. La cate ai experimentat, cred ca ar fi cazul sa ne dai un link cu blogul tau, iar daca nu-l ai, sa ti-l faci! ;)

    In ceea ce priveste camera, uneori e singura optiune de moment, si, cu bune si cu rele, se poate monta pe orice replica, cu conditia ca cel care o monteaza sa face acele ajustari si optimizari necesare, deoarece eu inca nu am gasit vreo piesa mai complexa care sa nu trebuiasca bibilita macar putin inainte de montare.

    In fond, daca ar fi asa simplu, noi despre ce am mai discuta? :))

    RăspundețiȘtergere
  4. Am nevoie de putin ajutor si doar aici am gasit probleme de hop-up rezolvate :).
    Am un jg g36 608-5 , din start hopup-ul nu a functionat, cand am incercat sa schimb garnitura si am scos teava surpriza... una dintre urechile camerei de hopup rupta.
    Acum am de ales intre:
    http://www.ebay.co.uk/itm/AIRSOFT-METAL-HOPUP-HOP-UP-MARUI-G36-G36C-G36K-UK-HIGH-QUALITY-LONEX-/390610640974?pt=UK_SportingGoods_Hunting_ShootingSports_ET&hash=item5af235604e
    sau modelul de la Prowin; pretul este asemanator, dar cel din link pare mai asmanator cu originalul. Care dintre cele 2 modele mi le recomandati?
    Multumesc mult pentru ajutor.

    RăspundețiȘtergere
  5. @ Petre Adrian: Desi am auzit pareri bune despre brandul Lonex, personal nu am testat nici un produs de la ei. Camera din link pare turnata, judecand dupa semnele rotunde de pe corpul ei. Din aceasta cauza poti gasi bavuri sau alte defecte de turnare care iti pot da batai de cap.

    Eu ti-as recomanda camera de la ProWin deoarece este din aluminiu, este mai fina ca suprafata si este mai bine conturata la muchii. In plus, ai deja evidentiate problemele de montare, astfel scutind mult timp pretios.

    Succes, si tine-ne la curent cu decizia ta!

    RăspundețiȘtergere
  6. Am cumparat pana la urma o camera hopup din aluminiu 5ku, am montato destul de usor, am avut nevoie doar de putine ajustari, pentru montarea pe gearbox am preferat sa inlatur surubul decat sa tai camera. Am totussi o problema, fara handgrip montat arma trage bine, cand montez handgripul ceva se intampla si nu mai ies bilele. Trag de 2 ori si cand intorc arma cu capul in jos ies 2 bile. Feedingul e ok dar undeva in camera am impresia ca se blocheaza bb- ul. Ati mai intalnit asa ceva?

    RăspundețiȘtergere
  7. Ok i-am dat de cap la problema, sarise nozzelul de pe tappet plate si nu mai alimenta corect cu bile, am desfacut gearboxul si am remediat problema.
    Urmatoare operatie are sa fie schimbarea bucselor de plastic care par destul de slabe cu niste rulmenti si inlocuirea ghidajului de arc, care este dintr-un plastic cam prost(am reusit sa i rup o ureche).
    Rotile dintate par de foarte buna calitate, si un plus mare carcasa gearboxului complet metalica.

    RăspundețiȘtergere