duminică, 18 martie 2012

Upgrade G36 JinGong G608-5 (updated)

Dupa prezentarea intr-un articol anterior a variantei de fabrica a gearboxului de G36 de la JG, am finalizat optimizarea acestuia si cresterea vitezei pana la aproximativ 140m/s.

In gearbox am inlocuit bucsele din plastic de 7mm cu unele din metal, odata cu care am refacut si echilibrarea rotilor (shimming). Arcul original cu care a venit replica a fost inlocuit cu unul Ultimate M120 (120m/s), ghidajul de arc de plastic a fost inlocuit cu unul metalic cu rulment, iar in capul de piston i-am lasat bucsa metalica ce fixa arcul original cu gheara, bucsa ce este cam de doua ori mai groasa decat rulmentul ce vine de obicei cu capul de piston. Acest setup ar trebui sa creasca viteza bilei la gura tevii cu aproximativ 15-20m/s fata de puterea arcului.



Orificile capului de piston au fost marite pentru o ventilare mai buna, iar pistonul cu dinti de plastic va fi inlocuit cu unul cu dinti metalici de la Element, piston pe care l-am testat in ocazii anterioare si s-a comportat foarte bine la forte mari in gearbox (de ex. viteza de 130m/s cu baterie LiPo de 11,1V). Aparent, la setup-ul prezent (arc 120m/s si baterie LiPo de 7,4V) dintii de plastic rezista fara probleme.

Pe instalatia electrica am montat conectori Deans, cabluri cu invelis siliconic, si un mosfet facut de mine cu tranzistor IRLB3034, 1 dioda si 2 rezistente, inspirat dupa o schema simpla de pe internet.

Modelul de test arata urat...


 ...dar dupa ce m-am convins ca functioneaza l-am compactizat, sub forma urmatoare:



Desi noua instalatie electrica e mai la vedere (a se citi ca nu este ascunsa in interiorul corpului) decat cea originala, are avantajul de a fi usor de manipulat in vederea demontarii, si este mai rezistenta pe termen lung, datorita faptului ca toti conectorii sunt sudati pe fire. Pe firul rosu, montata in acelasi locas cu mosfetul (pe partea opusa locasului original pentru siguranta electrica) se afla o siguranta auto mini de 30A, iar acumulatorul LiPo de 7,4V si 2000mAh cu doua celule independente se incadreaza foarte bine pe lateralele teavii externe, facand foarte usoara montarea handgripului cu bipod.



In camera de hop-up originala am montat o guma de hop-up Systema, care desi este laudata, am observat ca nu se comporta foare bine la temperaturi scazute, adica efectul de hop-up devine optim dupa ce se trag 2-3 bile. Guma a fost asortata cu o teava de precizie Systema de 6,04mm din alama, ce a avut ca efect vizibil un grupaj mai bun decat cu teava originala.

La orificiul unde intra guma de hop-up i-am aplicat tratamentul pe care il recomand tuturor tevilor noi: tesirea muchiilor foarte taioase ale orificiului, care pot taia sau ciupi gumele de hop-up, in special pe cele siliconice care sunt mai fragile.



In fotografia urmatoare se poate observa diferenta intre latura pilita si cea neatinsa.


Un alt beneficiu a acestei optimizari este faptul ca se mareste orificiul pe unde intra guma de hop-up, ceea ce inseamna ca o suprafata mai mare de guma intra in contact cu bila, de unde rezulta un efect de hop-up mai eficient.


Asteptam opinia utilizatorului, sa vedem cum se muleaza aceasta replica pe preferintele personale si stilul de joc ale acestuia! :)



UPDATE:


Dupa cum m-am asteptat, pistonul din plastic nu a avut o viata lunga in setupul de DMR al replicii.



Primul dintele s-a rupt din cauza rezistentei intampinate din partea arcului de M120. In foto de mai sus am dorit sa evidentiez faptul ca am pastrat bucsa metalica cu care a venit replica din fabrica, astfel incat arcul M120 este permanent precomprimat in gearbox datorita acestei bucse si a rulmentului de pe spring guide.

Am inlocuit pistonul din plastic cu un piston Element cu dinti metalici, piston care si-a demonstrat valoarea de nenumarate ori pana acum.


Un alt lucru ce se poate observa in foto de mai sus este faptul ca am pastrat capul de piston original, dar i-am marit putin gaurile de ventilare pentru o functionare mai buna. Astept sa mi se intample macar odata sa se crape capul de piston original pentru a avea un motiv sa montez unul de upgrade din aluminiu sau alte materiale speciale.

In concluzie, replica fost upgradata optim din punct de vedere functional, singura recomandare ce urmeaza a fi pusa in practica fiind inlocuirea camerei originale de hop-up din plastic (fragilitatea acesteia fiind cunoscuta) cu una metalica, mai robusta.

La cat mai multe bile!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu