marți, 19 martie 2013

Revizie M4 Magpul Spawn - March 20, 2013

Dupa jocul recent de la Bacau, mi s-a oferit privilegiul de a face o revizie la o replica custom, facuta din bucati: externele Magpul Vltor, carcasa gearbox Ultimate, interne Guarder, teava de precizie 6.01 Madbull, etc.


Replica are un aspect futurist, hi-tech, este destul de usoara, ergonomica si se simte bine inchegata.


Corpul este metalic, iar manerul ergonomic asigura o priza buna.


Firele erau montate gresit atunci cand am desfacut replica, firul rosu trebuind sa stea langa cel negru, in partea din spate a manerului. Din cauza acestei montari, unghiul de aliniere a dintilor pinionului de pe motor fata de roata corespondenta este incorect, si cauzeaza un gajait deranjant.


Motorul este un Guarder regular, cu dintii pinionului foarte putin uzati, ceea ce ne arata ca e aproape nou.


Carcasa gearbox Ultimate cu rulmenti de 8mm pare destul de robusta, este bine finisata si acoperita cu un strat de crom.


Majoritatea internelor erau in regula:
- ghidaj de arc metalic, cu rulmenti
- cilindru plin cromat
- roti normale
- arc 120 Ultimate
- contactele tragaci sunt impecabile, desi s-a folosit pentru putin timp un Li-Po de 7,4V


- dintii pistonului sunt inca intacti, desi motorul confera o cadenta surprinzatoare


Acum, problemele pe care le-am descoperit:
- nozzle-ul este ciobit, cu oringul rupt, dar aceasta defectiune nu afecteaza buna functionare a acestuia


- garnitura cap cilindru nu facea o compresie satisfacatoare, problema rezolvata prin rularea garniturii pe cilindru si incalzirea usoara a acesteia cu flacara pentru dilatare, apoi lasata la racit pe acelasi cilindru



- am gasit o bucatica de banda adeziva langa roti, ea fiind pusa intre tragaci si contactul tragaci, cu scopul de a imbunatati interactiunea dintre aceste 2 elemente mobile; am considerat ca nu este necesara aceasta banda, si am scos-o pentru a nu afla ce se poate intampla daca s-ar prinde intre rotile dintate


- arcul de la tragaci era cam slab, si revenirea acestuia era inceata; problema rezolvata prin arcuirea acestuia inspre in jos, astfel asigurand o revenire rapida


- shimingul era aproape bun, rotile prea apropiate si jocul axial putin cam larg dupa parerea mea...


...deci i-am adaugat 2 saibe de 0,2 la rotile centrala si de la piston, si am ridicat nivelul rotilor cu 2 saibe pentru un mai bun reglaj al motorului


Totodata, am umplut gearboxul de vaselina obisnuita LiCa, deoarece, dupa cum am mai afirmat de nenumarate ori, aceasta reduce riscul ca potentiale corpuri straine sa ajunga intre dintii rotilor, fapt constatat de mine de multe ori (odata, intr-un gearbox V3 care n-avea vaselina am gasit o bila care bloca rotile, in restul cazurilor o diversitate de resturi vegetale, par si nisip).


Am incarcat lamelele motorului cu fludor pentru o fixare mai buna a papucilor, deoarece la probe au sarit de cateva ori, ceea ce e foarte deranjant a se intampla pe teren.


Dupa montarea corecta a firelor motorului in maner, am trecut la grupul hop up.


Observam o camera de hop-up Guarder din plastic, o guma hop-up Ultimate de 60 grade...


...si o teava de precizie de 6,01 cu muchii foarte ascutite ce pot taia o guma de hop-up la demontare, fara prea mare efort:


Asadar am rotunjit muchiile fantei pana cand am considerat ca nu mai poate taia sub nici un unghi vreo guma de hop-up mai fragila (cum ar fi cele siliconice).

 
 
 

Am primit de la proprietar un piston care pare a fi fabricat. Desi uzati, dintii pistonului mai sunt functionali, insa ramane a se vedea pentru cat timp. Banuiesc ca materialul din care sunt fabricati dintii este prea moale pentru fortele pe care le exercita dintii rotii asupra sa.


Am montat si un arc Ultimate ce trebuia sa fie M130, dar replica scoate pe crono 124 m/s. O sa aprofundez putin problema, montand de proba un arc M125 Element.


De asemenea am montat si o guma de hop-up siliconica Aim-Top, cu nubul despicat pentru o mai buna centrare a bilei, si un distantier in forma H de la Madbull.


Cu aceasta guma ar trebui sa se obtina o distanta de tir foarte buna. Ramane sa ne impartaseasca utilizatorul opinia sa despre eficienta gumei.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu