vineri, 22 iunie 2012

Revizie + montare mosfet M14 G&G MadCow BRV

La jocul duminical jucat in deplasare la Bacau, in data de 17.06.12 (salutari bacauanilor, vrancenilor si bucurestenilor cu sange moldovenesc in compania carora m-am simtit exceptional chiar daca vremea era caniculara), m-am reintalnit si cu Bogdan aka MadCow de la Beretele Rosii Vrancea.

Bogdan detine un M14 fabricat de G&G, care dupa parerea mea este o replica foarte bine construita cu materiale de calitate, care la interne este re-conceputa integral, deoarece nu seamana deloc cu M14 de la Tokio Marui (sau Cyma).

In timpul jocului am auzit un carait ciudat si neobisnuit, care avea legatura cu angrenajele. Initial am crezut ca s-au rupt niste dinti de la pinionul motorului sau de la roata dintata ce corespunde acestuia. Totodata Bogdan a cerut sa-i demontez mosfetul MERF3.2 by Gate care era montat pe replica, pe care ulterior l-am inlocuit cu un mosfet simplu, fabricat de mine.

Cum am ajuns acasa am desfacut replica (ma macina curiozitatea), si problema a fost evidenta: un rulment de 7mm era sarit in totalitate de la locul sau.



Oare asta sa fi fost singura problema? Am desfacut gearboxul si am vazut locul in care a fost atinsa carcasa de roata sloboda: existau urme pe peretele cacasei, dar nu de uzura excesiva.


In ce stare sunt rotile? Din fericire, rotile nu erau deteriorate; cu exceptia urmelor de uzura ale dintilor acestora (replica a fost folosita ca DMR timp de peste un an de zile), totul a fost in regula.

 

Pistonul, dintii metalici ai acestuia si capul de piston sunt in regula, de asemenea.


Asadar am inlocuit rulmentii cu bucse metalice de aceeasi dimensiune, fabricate de Element. Dupa ce am reechilibrat rotile si am inchis gearboxul, am trecut la fabricarea mosfetului.


Pentru fabricarea acestuia am folosit schema foarte simpla pe care am mai mentionat-o intr-un articol anterior, iar ca piese am folosit un tranzistor IRL3034, 2 rezistente si o dioda supresoare.



Schema mosfetului permite sa-si pastreze o dimensiune compacta, fiind montat aproape de mufa de conectare la baterie, pentru o evaluare vizuala rapida. Ulterior am montat si o siguranta de 5A, in dreptul mosfetului pe firul rosu, dar nu am mai facut foto din motive de lucru contra timp (graba strica treaba).


Dupa ce am montat mosfetul am observat ca motorul se incingea foarte tare, facand scantei si zgomot anormal. Cauza acestor simptome o reprezenta carbunii foarte uzati si supra-incalziti. I-am inlocuit pe acestia cu altii mai buni (uzura la jumatate) de la un motor defect, dupa ce in prealabil am incercat fara succes montarea unor carbuni normali (de la polizor, piliti la dimensiune). Am constatat ca materialul din care sunt construiti carbunii originali este mai dur, cu aspect lucios, metalic, probabil acesta fiind cauza pentru care rezista atat de mult in conditii vitrege de utilizare (DMR, tir pe semi, cu LiPo de 11,1V).

Am sunat la Sierra.ro pentru a intreba daca se gasesc carbuni de schimb, dar raspunsul a fost negativ in totalitate, adica habar nu aveau de tehnica de airsoft, sau alte detalii tehnice despre motoare sau produsele de care aveam nevoie. Trebuie sa imi largesc aria de cautare, deoarece teoretic se vor gasi carbuni de schimb pe undeva, probabil la producatorul de motoare.


In foto de mai sus se observa instalatia electrica intr-o etapa intermediara. In concluzie, am pus replica pe picioare, performand la nivelul ridicat la care am adus-o initial, acum mai bine de un an.

La cat mai multe bile fara evenimente!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu