vineri, 8 iunie 2012

MASADA A&K Upgrade Nitzi BAT

Am avut onoarea de a lucra la un A&K Masada aflat in proprietatea lui Nitzi de la BAT Brasov.Spre rusinea mea, m-am luat cu demontatul si nu am facut poze replicii atunci cand am primit-o. Ulterior am trait cu impresia ca pozele exista, si am observat lipsa lor abia dupa ce am trimis-o inapoi la proprietar. Nu-i nimic, Nitzi ne-a promis ca o sa faca el niste poze pe care sa le atasam la blog. ;)

Ca la orice replica noua, pentru demontare m-am ajutatde videoclipul de mai jos:


Traiam cu impresia ca Masada este in totalitate din plastic, dar "upper receiver" (partea superioara a replicii) este metalica.



Se ajunge foarte usor la hop-up, dupa cum se poate observa din videoclipul de mai sus. Spre surpriza mea, camera de hop-up era crapata inmai multe locuri. Problema a fost prevazuta totusi din mai multe review-uri "de pe net", Nitzi comandandu-si din Asia o camera de hop-up metalica si un loading nozzle metalic, pentru a-l  pe cel care vine din fabrica din acelasi plastic transparent si casant.


Pentru o mai buna performanta am adaugat si un distantier de hop-up in forma H, care combinat cu guma specifica A&K ar trebui sa rezulte intr-un efect de hop-up mai bun.


Ca o observatie, distantierul de hop-up original a fost pus invers, adica pe verticala, dupa cum se observa urma de pe guma de hop-up.



Teava originala a fost inlocuita cu una de precizie Ultimate, de aceeasi lungime. Am efectuat operatiunea de tesire a muchiilor orificiului de hop-up, atat pentru a preveni taierea gumelor pe viitor, cat si pentru a largi orificiul in care intra guma de hop-up.


Am ajuns la gearbox. Din review-urile studiate initial stiam ca gearboxul este V2, compatibil cu piesele de pe piata. Ca particularitate se observa 2 roti dintate unite cu un ax, ce au rolul de a sincroniza selectorul de foc ambidextru, printr-un sistem asemanator celui din seria AK.


La interne se prezinta ca la majoritatea replicilor A&K:
- piston si cap de piston din plastic
- bucse metalice de 6mm
- cilindru plin
- ghidaj de arc metalic, fara rulmenti
- arc regular
- urme usoare de shiming ( a se vedea saiba foarte groasa din a treia foto de mai jos)
- cabluri siliconice de 1mm


Am inlocuit internele originale cu:
- set roti SHS18:1
- arc guarder SP120
- piston cu dinti metalici Element
- cap piston aluminiu cu rulmenti Ultimate
- ghidaj de arc cu rulmenti Element


Am inlocuit si loading nozzle-ul de plastic cu cel metalic mentionat mai sus, iar setupul arata in felul urmator:


La partea electrica nu am inlocuit nimic, deoarece cablurile siliconice originale erau foarte bune. Am inlocuit motorul original cu unul Element, cu magneti atat de puternici, incat atunci cand am vrut sa fotografiez faptul ca sta in aer, pe surubelnita, intr-o clipa a atras si motorul original pe el.


Ca bonus pentru o replica atat de exotica am montat un mosfet MERF3.2 programabil, cu functia "burst" setata pe 3 bile. Manualul de utilizare si programare se gaseste la: http://www.gatee.eu/merf32_en.pdf.


Replica functioneaza impecabil cu LiPo de 11,1V, fiind indeajuns de ergonomica si usoara incat sa fie tinuta in mana o zi de joc intreaga si plina (testat cu rezultate multumitoare).

Asteptam opinia Domnului Nitzi, dupa o zi de joc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu