vineri, 27 ianuarie 2012

"El General" Madbull M4 optimizare gearbox


Problema principala pentru care am bagat replica in service: carcasa de gearbox crapata. Carcasa V2 originala a fost de la Classic Army, si si-a facut datoria cat a putut de bine in cei cativa ani de uz. A fost inlocuita cu o carcasa chinezeasca cu bucse de 7mm (precedenta avea de 6mm), care a venit cu o faimoasa problema: pinul opritor al tragaciului s-a rupt de pe carcasa.

O rezolvare a acestei probleme ar fi fost gaurirea carcasei si montarea unui surub in locul pinului. Eu am ales o solutie mai simpla: inserarea unui tub de plastic in resortul contactului tragaci, aceasta fiind o metoda neinvaziva, dar la fel de eficienta. Tubul de directionare a jetului de la sprayurile de ulei siliconic are diametrul ideal atat pentru a intra in resort, cat si pentru a mentine tragaciul in pozitia corecta.

Rotile "helikal" de la Element nu prezinta semne de uzura, desi au fost folosite intens din Octombrie 2010 cand au fost montate initial. Per total, componentele interne sunt in regula...


...cu exceptia uzurii evidente a pinionului motor, oarecum incompatibil la uzura dintilor cu roata dintata "bevel" cu care se conecteaza acesta in gearbox.



Rezultatul este un zgomot gajait deranjant care nu apare in cazul unui pinion ne-uzat. Recomand inlocuirea motorului cu totul, deoarece acesta este un Classic Army "High Torque" uzat, care nu are putere nici cat un motor chinezesc obisnuit.

Cu o viteza medie de 125m/s ce vine de la un arc M110 Ultimate, replica "El General" o sa faca in continuare victime pe terenul de joc de la Fabrica Gugesti, Vrancea.

Recomandari: inlocuire pinion motor, motor.

2 comentarii: