duminică, 26 mai 2013

Optimizare G36 SRC Russel

 SRC (Star Rainbow Company) este un producator renumit pentru calitatea materialelor din care fabrica relicile de airsoft. Nu se dezminte nici in cazul de fata, acest G36 prezentand inovatii si materiale mai bune fata de omniprezentul G36 JG, sau alte replici ieftine. Este evident ca pretul de magazin este mai mare decat media, urmand sa vedem impreuna daca este si justificat.


Corpul replicii este fabricat dintr-un nylon care suna a plin si pare rezistent la socuri. Nu are jocuri, si are niste striatii care dau o senzatie placuta la atingere. Desi la baza este tot proiectul original de Marui, pe tot corpul se gasesc mici elemente care confirma ca nu este doar o clona, ci o replica reconceputa. De exemplu, gasim aripioare de centrare a gripului din fata, iar siguranta de blocare a incarcatorului in corp are in plus o aripa care se intinde sub tragaci.


Din exterior, observam in gearbox rulmenti de 8mm, cilindru plin teflonat, si motorul Magnetar high-torque fabricat de SRC.


La interior avem:
- ghidaj de arc din aluminiu, cu rulmenti,
- arc albastru cu care scoate 112 m/s (care imi aminteste de arcurile Madbull, colorate anodizat in mod asemanator)
- cap cilindru metalic
- nozzle din plastic cu oring
- roti normale
- cap piston metalic
- piston cu dinti din plastic


Din cauza ca replica a fost folosita cu un acumulator Li-Po de 11.1V, dintii pistonului s-au uzat, fiind imprastiati prin gearbox.


Am inlocuit pistonul original uzat cu unul nou SHS, cu dinti metalici tratati. De observat la capul de piston original oringul din partea din fata, mai subtire, cu rolul de a elimina frecarea metalica dintre cele doua piese aflate in miscare (capul piston si cilindru); este o inovatie interesanta si o lucrare de finete totodata.


Replica avea montata o teava de precizie Madbull BP de 6.03, si o guma relativ tare, probabil originala. I-am rotunjit muchiile tevii, si i-am montat o guma moale G&P, cu care am mai avut rezultate bune la alte proiecte.



Camera de hop-up metalica prezinta un distantier metalic care are forma de H, o inovatie recenta prin care se maximizeaza efectul de hop-up imprimat bilei. Din pacate, distantierul este mai scurt decat ar trebui, iar efecul de hop-up apare doar la sfarsitul reglajului cursei.


Aceasta problema se gaseste si la alti producatori de G36, ceea ce ma face sa cred ca defectul provine de la proiectul original. Nu am avut ocazia de a testa un G36 fabricat de TM, sa pot constata daca detine aceeasi problema. Am incercat sa-i adaug o bucata de plastic dur pentru a reduce defectul, dar plasticul era prea gros. Solutia finala a fost sa atasez pe distantier o bucata de guma de hop-up, cu care totodata isi pastreaza si forma H datorita flexibilitatii acesteia.


Aceasta camera de hop-ul prezinta o inovatie interesanta, si anume o "siguranta la siguranta"; mai exact, calaretul care tine teava interna fixa in camera de hop-up, prezinta o ureche ce se blocheaza intr-o nisa, cu scopul de a preveni calaretul de a se deplasa de la locul sau.


Datorita faptului ca se foloseste Li-Po de 11,1V pe replica, a trebuit sa-i montez si un mosfet, ce are ca scop in principal protejarea contactelor-tragaci de carbonizare, precum si imbunatatirea consumului electric.


Mosfetul simplu si siguranta de 30A au intrat in locul in care inainte se afla siguranta originala din sticla, pastrand totul foarte compact, eliminand riscul de a agata firele cand se scoate sau se baga bateria in locas. Mai mult decat atat, daca bateria ramane permanent in replica, se poate scoate mufa de alimentare printr-o fanta a gripului, fara a mai deranja intregul ansamblu.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu